Gratis verzending vanaf €49

Uitgebreid en vernieuwend assortiment

Uitsluitend de beste kwaliteit hondenvoer

Gratis verzending vanaf €49

Uitsluitend de beste kwaliteit hondenvoer

Uitgebreid en vernieuwend assortiment

FAQ Hondenvoeronline.nl

Over de producten

Wat is het beste hondenvoer?

Als u het ons vraagt: de hondenvoeding van Farm Food! Hondenvoer is goed voor een hond wanneer het goed verteerbaar is en voldoende energie levert voor de behoeftes van uw hond. De hondenvoeding van Farm Food voldoet hier als geen ander aan, maar dat niet alleen: Farm Food hanteert het ‘All Life Stages’ principe. Dit uitgangspunt houdt in dat de voeding van Farm Food geschikt is voor iedere hond, ongeacht het ras, de leeftijd of de dagelijkse activiteiten van de hond. ‘All Life Stages’ voeding is gebaseerd op de spijsvertering en het eetgedrag van een verre voorouder van iedere hond: de wolf. In de natuur eten wolven en andere hondachtigen allemaal van hetzelfde prooidier. Jonge en drachtige dieren eten van nature wat meer, de oudere dieren eten wat minder.

Welk hondenvoer is het meest geschikt voor mijn hond?

Welk hondenvoer het meest geschikt is voor uw hond, hangt af van de precieze behoeften. Zo heeft Farm Food geperste hondenbrokken én vers vlees in het assortiment. Over het algemeen geldt dat vers vlees het beste past bij het verteringsstelsel van een hond; het lijkt immers het meest op prooivoeding. Echter, doordat de brokken van Farm Food geperst zijn, zijn ook de hondenbrokken zeer goed verteerbaar en absoluut een goede vervanger van vers vlees.

Welk hondenvoer geeft weinig ontlasting?

Om ervoor te zorgen dat uw hond zo min mogelijk ontlasting heeft, is het belangrijk dat de voeding licht verteerbare koolhydraten bevat. De hondenbrokken van Farm Food bevatten voorverteerde granen, waardoor de koolhydraten goed verteerbaar zijn en dus ook zorgen voor minder ontlasting.

Waarom hondenvoer van Farm Food?

De hondenvoeding van Farm Food is volledig afgestemd op de behoeften van uw hond. De ingrediënten van de hondenvoeding van Farm Food worden zorgvuldig afgestemd: stoffen die de gezondheid, op wat voor manier dan ook, kunnen schaden, worden weggelaten. Stoffen die een hond van nature nodig heeft om gezond te blijven, worden juist toegevoegd aan de hoogwaardige hondenvoeding van Farm Food.

Hoe lang kan ik mijn hondenvoer bewaren?

Hondenvoer is lang houdbaar. Doorgaans kunt u hondenvoer nog zeker één jaar na de productiedatum bewaren. Let er hierbij wel op het volgende:

  • Zorg dat de bewaartemperatuur niet heel erg schommelt. Er kan condens ontstaan, wat kan zorgen voor schimmelvorming. Dat wil natuurlijk niemand.
  • Zet het hondenvoer niet bij een warmtebron, zoals een verwarming.
Hoe houd ik mijn hondenvoer het beste vers?

Hondenbrokken houdt u het beste vers door ze luchtdicht en in de originele verpakking te bewaren. Op die manier behoudt u de vitamines en voedingswaarden in de brokken het beste. Ons verse diepvriesvlees kan uiteraard het beste in de vriezer bewaard blijven. Speciaal voor ons diepvriesvlees zijn er bewaar- en ontdooidoosjes verkrijgbaar: deze zijn hersluitbaar, zodat je de maaltijdmomenten per dag kunt verdelen.

Kan ik zomaar overschakelen naar jullie hondenvoer?

Gaat u van andere voeding overstappen naar ons hondenvoer? Dan kunt u uw hond het beste eerst laten wennen aan zijn nieuwe voeding. Dit doet u door de nieuwe voeding te mengen met de huidige voeding. Begin met â…“ nieuwe voeding en â…” huidige voeding, en ga langzaamaan steeds meer nieuwe voeding geven.

Wat zit er precies in jullie hondenvoer?

Wij verkopen verschillende soorten hondenvoer. Over het algemeen geldt het volgende:

Geperste hondenbrokken: Ontsloten mais, hemoglobinepoeder, ontsloten tarwe, ontsloten rijst, vleesmeel, rundvet, weipoeder, biergist, plantaardige vezels, koudgeperste zonnebloemolie, mineralen, lecithine, koudgeperste lijnzaadolie, inuline, vitaminen en sporenelementen. Afhankelijk van de variant, is hier nog zalmolie of schapenvet aan toegevoegd. De glutenvrije variant bevat in plaats van tarwe, voorgekookte en gepofte ‘Sorghum’ en rijst.

Vers diepvriesvlees: Runderpens, runderhart, rundvlees, runderlever, schapenvet, rijst, zonnebloemolie (koudgeperst), lijnzaadolie (koudgeperst), vitaminen, mineralen, sporenelementen. Afhankelijk van de variant, kunnen ook hier de ingrediënten per product verschillen. In onze productpagina’s is terug te vinden welk ingrediënt jouw product precies bevat.

Bezorging en verzending

Hoe weet ik of mijn bestelling verzonden is?

Heeft u een bestelling geplaatst? Dan zult u door ons op de hoogte gehouden worden van de status van uw bestelling. Zodra wij uw bestelling hebben verwerkt en ingepakt, ontvangt u een mail van ons, waarin staat dat uw pakket is verzonden. Vervolgens zult u van ‘Red je Pakketje’ een mail krijgen met daarin het tijdstip van bezorging en de tracking link. 

Hoe kan ik de status van mijn bestelling volgen?

Wij houden u per mail op de hoogte van de status van uw bestelling. Heeft u vragen over de status van uw verzending, of is er iets niet helemaal duidelijk? Dan kunt u natuurlijk altijd contact met onze klantenservice opnemen. Zij zullen u op de hoogte brengen van de status van uw bestelling.

Welke vervoerder bezorgt jullie pakketten?

Wij vinden een snelle en betrouwbare verzending enorm belangrijk. Precies om die reden werken wij samen met vervoersbedrijf PostNL.

Wat zijn de verzendkosten?

Wij rekenen een standaard verzendbedrag van €4,95. Bestelt u boven de €49? Dan nemen wij de verzendkosten voor onze rekening.

Worden pakketten ook in het weekend geleverd?

Nee, wij leveren niet in het weekend. Bestellingen die op vrijdag worden de maandag erop verwerkt en verzonden.

Kan ik mijn pakket ook op een ander adres laten bezorgen?

Dat is geen enkel probleem. U krijgt tijdens het plaatsen van uw bestelling de mogelijkheid om het factuur- en verzendadres apart in te vullen. Zo kunt u uw hondenvoer laten bezorgen waar u maar wilt.

Kan ik ook producten bij jullie komen afhalen?

Woont u in de buurt bij onze afhaallocatie in Varsselder? Dan kunt u uw bestelling op komen halen bij ons hondenpension. Ook hebben wij een afhaallocatie bij Schiphol. Wilt u uw pakket afhalen in Varsselder of op Schiphol? Dan kunt u in de winkelmand kiezen voor de optie ‘gratis afhalen locatie Varsselder’ of ‘gratis afhalen locatie Schiphol’. Zoals u al kunt zien is het afhalen op één van onze afhaallocaties helemaal gratis.

Betaling

Welke betaalmethoden kan ik gebruiken op hondenvoeronline.nl?

Uiteraard willen wij het u als klant zo gemakkelijk mogelijk maken. Om die reden kunt u op onze webshop kiezen voor verschillende betaalmogelijkheden. U kunt bij ons kiezen uit de volgende betaalmethoden:

PayPal
Overboeking per bank
iDEAL

Op deze pagina vindt u nog meer informatie over de verschillende betaalmethoden.

Ik krijg een foutmelding tijdens de betaling, wat moet ik doen?

Dat is natuurlijk vervelend. Het kan altijd voorkomen dat één van de betalingsproviders een storing heeft. U kunt dus het beste even wachten en uw bestelling op een later moment alsnog proberen af te ronden. Blijft de foutmelding zich voordoen? Neem dan contact op met onze klantenservice, zij zullen uiteraard naar een oplossing gaan zoeken.

Wanneer een storing zich blijft voordoen, dan kunt u ook kiezen voor de betaalmethode ‘bankoverschrijving’. In dit geval schrijft u het bedrag handmatig over van uw bankrekening naar die van ons. Hier kunt u dus geen last hebben van storingen bij een eventuele betalingsprovider.

Mijn betaling is niet gelukt, moet ik mijn bestelling opnieuw plaatsen?

Lijkt uw betaling te zijn mislukt? Dat is natuurlijk vervelend. Er kunnen meerdere redenen zijn waardoor een betaling niet lukt; in de meeste gevallen ligt de oorzaak bij de betalingsprovider. Mocht u betaling zijn mislukt, check dan altijd eerst uw bankrekening of PayPal account of het bedrag wel of niet is afgeschreven. Is het bedrag niet afgeschreven? Dan kunt u de betaling gerust opnieuw proberen. Ziet u wel een afschrijving van uw bankrekening? Dan raden wij aan even geduld te hebben, het zou kunnen dat ons systeem uw betaling nog moet verwerken. Lijkt de betaling na een paar minuten nog steeds te zijn mislukt? Neem dan contact op met onze klantenservice, zij zullen uiteraard met u meekijken en tot een passende oplossing komen.

Kan ik ook achteraf betalen?

Achteraf betalen is bij ons (nog) niet mogelijk. We zijn hier wel mee bezig. Zodra de achteraf betalingsoptie beschikbaar is, maken wij dit direct kenbaar via onze website.

Over de webshop

Kan ik mijn product retourneren?

U kunt uw bestelling tot 30 dagen na ontvangst retourneren. Echter, het product dient ongeopend en onbeschadigd te zijn. Wilt u een bestelling retourneren? Dan kunt u uw retour aanmelden per email. Op die manier kunnen wij er rekening mee houden dat uw pakket retour zal gaan komen. Na ontvangst van uw retour zullen wij het aankoopbedrag zo snel mogelijk terug naar u overmaken.

Zijn de retourkosten voor eigen rekening?

De retourkosten zijn in principe voor eigen rekening. Wilt u uw pakket retourneren vanwege een fout aan onze kant, bijvoorbeeld door het ontvangen van een verkeerd product? Dan nemen wij uiteraard de retourkosten voor onze rekening. Mocht dit het geval zijn, neem dan gerust contact met ons op.

Waar kan ik mijn kortingscode invullen?

Wanneer u een couponcode van ons heeft ontvangen, dan kunt u deze kwijt in de winkelmand. Deze pagina bevat bovenaan twee blauwe balken: in de onderste blauwe balk vindt u de mogelijkheid voor het invullen van uw kortingscode.

 

 

Hoe kan ik een account aanmaken?

U kunt een persoonlijk account aanmaken door bovenin op ‘mijn account’ te klikken. Hier kunt u inloggen wanneer u een reeds bestaande klant bent. Daarnaast kunt u zichzelf hier registreren; op die manier maakt u een persoonlijk account aan. Registreren kan heel makkelijk door uw mailadres in te voeren en op ‘registeren’ te klikken. U zult per mail een wachtwoord ontvangen, waarmee u in kunt loggen. Uiteraard kunt u na het inloggen het wachtwoord direct veranderen in een wachtwoord naar keuze.

Moet ik een account hebben om een bestelling te kunnen plaatsen?

U kunt een bestelling bij ons plaatsen met én zonder een persoonlijk account. Echter, wanneer u een persoonlijk account heeft, kunnen wij u wel beter van dienst zijn. Daarnaast hoeft u, als u een account heeft, uw gegevens niet bij iedere bestelling opnieuw in te voeren.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Kan ik een nieuwe aanvragen?

Het is geen probleem om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Bent u uw wachtwoord vergeten? Klik dan op ‘wachtwoord vergeten’, deze knop vindt u in het inlogscherm. In het volgende scherm vindt u het mailadres waarmee u bij ons staat geregistreerd; in deze mailbox ontvangt u een tijdelijk nieuw wachtwoord. Uiteraard kunt u dit tijdelijke wachtwoord direct veranderen zodra u erin bent geslaagd in te loggen.

Wat doen jullie precies met mijn gegevens? Zijn deze veilig bij jullie?

Uiteraard gaan wij vertrouwelijk om met uw persoonlijke gegevens. 

Kan ik mijn bezorgadres nog wijzigen nadat ik een bestelling heb geplaatst?

Als wij uw bestelling nog niet hebben verwerkt, is het geen enkel probleem om uw bezorgadres nog te wijzigen. Wilt u uw bezorgadres laten wijzigen? Dan kunt u het beste contact opnemen met onze klantenservice; zij kunnen uw adres dan direct voor u wijzigen.

 

Hebben wij uw bestelling al verwerkt en overgedragen aan de verzendmaatschappij? Dan is het helaas niet meer mogelijk om uw bezorgadres te wijzigen.

Ik heb mijn bestelling niet ontvangen, wat kan ik doen?

Dat is natuurlijk erg vervelend. Heeft u uw bestelling na 4 werkdagen nog steeds niet ontvangen en staat er in uw tracking link (deze krijgt u automatisch in uw mailbox) geen verklaarbare reden? Neem dan gerust contact met ons op, wij zullen voor u uitzoeken waarom u uw bestelling nog niet heeft ontvangen.

Hoe kan ik een bestelling plaatsen?

Wanneer u zich op een productpagina bevindt, vindt u de knop ‘in winkelmand’. Met deze knop plaatst u het product in uw winkelmand. U zult na het drukken op deze knop automatisch in de winkelmand terecht komen. Wilt u nog meer producten toevoegen aan uw winkelmand? Dat is natuurlijk geen probleem. U simpelweg vanuit de winkelmand naar de productpagina gaan van het volgende product dat u in de winkelmand wilt plaatsen.

Heeft u alle gewenste producten in de winkelmand zitten? Dan kunt u in de winkelmand kiezen voor de gewenste verzending. Vervolgens gaat u met de blauwe knop door naar de afrekenen-pagina. Hier kunt u kiezen voor de gewenste betaalmethode, kunt u uw gegevens achterlaten en kunt u de bestelling afronden.

Onze nieuwsbrief

Hoe kan ik mezelf aanmelden voor jullie nieuwsbrief?

U kunt zich voor onze nieuwsbrief inschrijven door helemaal onderin op de homepagina uw mailadres achter te laten en vervolgens op de groene abonneer-knop te klikken.

Wat staat er allemaal in jullie nieuwsbrief?

Hier vindt u informatie over onze (nieuwe) producten. Daarnaast vindt u speciale aanbiedingen, kortingscodes en leuke weetjes over huisdieren in onze nieuwsbrief. U hoeft dus niets meer te missen wanneer u zich heeft ingeschreven voor onze maandelijks terugkerende nieuwsbrief.

Categorieën

Wij doen er alles aan om uw hond zo gezond en gelukkig mogelijk te maken! Met onze hoogwaardige hondenbrokken, verschillende soorten snacks én ons aanbod aan gestoomde vers-vlees maaltijden, bent u bij ons verzekerd van de beste kwaliteit!   

Hondenbrokken

Hondensnoepjes

Rawhide

Vers Vlees

Hondenbrokken

Rawhide

Hondensnoepjes

Vers Vlees

Blijf op de hoogte, schrijf u in voor onze nieuwsbrief!

In onze nieuwsbrief houden wij u op de hoogte van alle nieuwe ontwikkelingen en nieuwtjes rondom onze hondenvoeding en webshop.